• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrilic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
  •   Home
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет примењених уметности
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Структуре човека-ликовно истраживање ирационалног

Thumbnail
View/Open
Извештај Комисије (748.8Kb)
Дисертација (6.646Mb)
doctoral project
Metadata
Show full item record
Author:
Јелић Б., Ивана
Faculty:
Факултет примењених уметности
Date Issued:
04-02-2019
Advisor:
Вујовић Стојановић, Милка М.
Committee members:
  • Зечевић, Станко П.
  • Кајтез, Слободан Б.
  • Чпајак, Горан Ж.
  • Зељић, Ненад
Abstract
У докторском уметничком пројекту „Структуре човека – ликовно истраживање ирационалног“ сагледава се и разматра улога ирационалног у уметничком процесу. Ирационално се посматра у виду неразјашњених и недоречених вредности које због несхватљивости свог карактера трансцендирају оквире рационалног сазнања. Термину ирационално се приступа кроз одређивање теоријског оквира и примере уметничког рада. Истичу се духовне вредности дела и њихов хуманистички значај. Штавише, узевши да су ирационалне вредности саставни део човека, разматра се у којој мери се уметнички процес може посматрати као процес идентификације и самопотврђивања. При овоме се истиче одлика уметничког процеса која се односи на комплексност његове спознаје. Разматра се теорија интуиције Benedetto Croce-а (Бенедето Кроче) као замисао посматрања ирационалних вредности у уметности, као и улога архетипа кроз колективно несвесно појединца. Разматра се значење уметничке стварности као специфичног оквира који усмерава стваралачки израз.... Разматра се улога осећања у уметничком процесу, кроз ирационални карактер и као неизоставни део човека. Појам структура се сагледава у склопу мотива човека и формулације уметничког израза. Мотив човека се представља кроз његову примарност у уметничком раду и улогу посредника уметничког процеса, као фокусна тачка односа уметник-дело-посматрач. При томе се разматрају питања која се тичу: начина изградње човекове форме у уметничком изразу, улоге лика човека у уметничком процесу, схватања ирационалног кроз ликовне карактеристике дела. Паралелно са теоријским објашњењем, реализовани уметнички радови се представљају као непосредни и практични примери у склопу истраживања.

Keywords:
човек, ирационално, ликовно, духовно, идентификација, интуиција, архетип, структура, израз, слика
URI
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/360

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
 

 

Browse

All of portalFaculties and CollectionsAuthorsMenthorsCommittee MembersThis CollectionAuthorsMenthorsCommittee Members

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback