dc.contributor.advisor | Davić, Aleksandar | |
dc.contributor.advisor | | |
dc.contributor.advisor | | |
dc.contributor.other | Lađušić, Marko | |
dc.contributor.other | Šuica, Nikola | |
dc.contributor.other | Ćirić, Rastko | |
dc.contributor.other | Ivan Grubanov | |
dc.creator | Radović, Mina | |
dc.date.accessioned | 2018-07-16T11:45:43Z | |
dc.date.available | 2018-07-16T11:45:43Z | |
dc.date.issued | 2018-11-21 | |
dc.date.submitted | 2018-07-16 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/345 | |
dc.description.abstract | Doktorski umetnički projekat Greh neadekvatnog tela – interaktivna video instalacija
predstavlja bazu teorijskog, istraživačkog i praktičnog rada kroz koji se ispituju
mogućnosti samorealizicije u uslovima kad telo postaje instrument u konzumerizmu.
Realizovan kao digitalna multiekranska (multiscreen) interaktivna video instalacija,
rad pod nazivom Rez ispituje odnos komercijalnog i upotrebnog, identiteta i
identifikacije, ţenske seksualnosti u uslovima marketinškog terora, istovremeno
istražuje granice koje nameće savremeni društveni kontekst, u kome „neadekvatno
telo” postaje centar savremene anksioznosti ali i izvor velike zarade. Doktorski rad
uključuje i analizu konzumerističkog kapitalizma kao epohe koja pomera fokus sa
proizvodnje na potrošnju i prati kako se standardizacije koje diktira globalno trţište
reflektuju na modifikacije i transformacije tela, naročito u uslovima projektovanih i
nametnutih ideala koje uspostavljaju masovni mediji. Teorijski krug rada obuhvata
brojne autore koji su se naučno bavili efektima etabliranog potrošačkog društva koje
podstiče „ludilo potreba” i stvara deficit sreće, označavajući ga kao društvo spektakla u
kome je, podsedstvom novih medija sve podložno simulaciji i u kome se briše razlika
između istinitog i lažnog. Pri tome, montaža postaje ključna tehnologija za stvaranje
lažnih stvarnosti. Istovremeno se aktuelizuje Fukoova ideja o nadzoru nad telom koje
se u tržišnim uslovima sve više tretira kao mašina koja se može kontrolisati,
disciplinovati i nadzirati.
Kroz kritičku projekciju u doktorskom radu daje se i pregled nekoliko relevantnih
umetnika koji se takođe bave problemom ženskog identiteta u uslovima kulminacije
manipulativnih tehnika produkcije želja.
Posmatrajući različite nivoe realiteta i njihove međuodnose kroz razne umetničke
forme i teorijske koncepte, umetnički projekat Rez, kao i doktorski rad, istražuju
načine na koje pojedinac u savremenom društvu uspostavlja pseudoidentitete gubeći
kritički odnos prema projektovanim modelima i hibridnim formama egzistencije koje
guše čovekovu slobodu.
Posmatrajući različite nivoe realiteta i njihove međuodnose kroz razne umetničke
forme i teorijske koncepte, umetnički projekat Rez, kao i doktorski rad, istražuju
načine na koje pojedinac u savremenom društvu uspostavlja pseudoidentitete gubeći
kritički odnos prema projektovanim modelima i hibridnim formama egzistencije koje
guše čovekovu slobodu. | en |
dc.description.abstract | The doctoral thesis project The Sin of the Inadequate Body – Interactive video
installation outlines the foundation for a theoretical, research and practical work which
examines the possibilities for self-fulfilment in situations where the body becomes a
consumeristic vehicle. Conceived as a digital multiscreen video installation, the project
called Cut (Rez) addresses the relationship between commercial value and usability,
identity and identification, female sexuality in the context of marketing terrorism while
also examining the limits imposed by the modern social context in which an „inadequate body” becomes the centre of contemporary anxiety as well as a source for
considerable profits. The doctoral thesis also includes an analysis of consumer
capitalism, an era in which the focus is shifted from production to consumption, and
observes the manner in which standardisations dictated by the global market impact
the body’s modifications and transformations, primarily in the context of projected
ideals imposed by the mass media. The theoretical cycle of the thesis references
numerous authors whose scientific works have addressed the effects of an established
consumerist society which encourages a „insanity of needs” and creates a deficit of
happiness by defining it as a society of the spectacle in which everything becomes
subjected to manipulation and where the difference between falsehood and truth vanish under the instrumentation of the new medias. Likewise, editing becomes one of the key technologies used for creating fake realities. Thus, Foucault’s idea of body monitoring which in a market context is being treated as a machine subjected to control, discipline and surveillance, is being updated.
The doctoral thesis also contains a critical overview of a number of prominent artists
who engage in the problems of female identity in the context of a culmination of
manipulative techniques used for the production of desires.
Considering different levels of reality and their interrelations achieved through various
art forms and theoretical concepts, both the art project “Rez” and the doctoral thesis
examine the manner in which a modern individual assumes pseudo-identities while
losing the critical relationship towards projected models and hybrid existential forms
which inhibit one's freedom. | en |
dc.language.iso | sc | en |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Интердисциплинарне студије Универзитета уметности | sr |
dc.source | Интердисциплинарне студије Универзитета уметности | sr |
dc.subject | telo, identitet, simulacija, konzumerizam, želja, spektakl, laž, mediji, montaža, hiperpotrošač, hedonizam, kontrola. | en |
dc.subject | body, identity, simulation, consumerism, desire, spectacle, lie, media, editing, hyper consumer, hedonism, control. | en |
dc.title | GREH NEADEKVATNOG TELA - Interaktivna video instalacija | en |
dc.title.alternative | The Sin of the Inadequate Body – Interactive video installation | en |
dc.type | other | en |
dcterms.abstract | ; ; Давић, Aлександар; Лађушић, Марко; Шуица, Никола; Ћирић, Растко; Иван Грубанов; Радовић, Мина; | |