dc.contributor.advisor | Лађушић, Марко Р. | |
dc.contributor.other | Тодић, Миланка М. | |
dc.contributor.other | Фулгоси, Даниела К. | |
dc.contributor.other | Антонијевић, Радош | |
dc.contributor.other | Павловић, Миливој | |
dc.creator | Станковић, Марко | |
dc.date.accessioned | 2018-04-16T11:38:41Z | |
dc.date.available | 2018-04-16T11:38:41Z | |
dc.date.issued | 2018-09-04 | |
dc.date.submitted | 2018-04-13 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/308 | |
dc.description.abstract | Doktorski umetnički projekat „Varijabilnost skulpture u proširenom polju“ denotira niz napora od strane teoretičara koji se odnose na definisanje statusa skulpture i polja u okviru kojih skulptura funkcioniše. Istraživanje će nam pomoći da razumemo kako savremeno razumevanje skulpture može biti kontekstualizovano kao deo moderne skulpture ali i postmodernih tendencija.
Predmet rada podrazumeva istraživanje načina na koji se skulptura menjala tokom 20. i početkom 21. veka, kako u kontekstu forme i materijala, tako i u kontekstu prostornog pozicioniranja. Pored analize apstrahovane skulpture Konstantina Brankušija (Constantin Brancusi), zatim ruskog konstruktivizma posebna pažnja biće usmerena ka umetnosti minimalizma i postminimalizma. To je trenutak kada se skulptura drastično menja pod uticajem nove tehnološke paradigme. Upotreba novih materijala (fabrikati, polufabrikati, organski materijali ...) odupiru se do tada dominantnim kritičkim okvirima. U teorijskom okviru ključni su tekstovi teoretičara Džeka Burnama (Jack Burnham) i Rozalind Kraus (Rosalind Krauss). Burnama i Kraus povezuje zajednički interes unutar umetničkog diskursa 70-ih godina koji se može okarakterisati kao pomeranje interesovanja od skulpture kao specifičnog umetničkog objekta ka sistemu i proširenom polju. U istraživanju je sistem prepoznat kao poseban status umetničkog objekta koji omogućava njegovu varijabilnost u formi i materijalu u odnosu na okolinu i spoljne uticaje (prostor i vreme). Nove umetničke forme na koje oba autora ukazuju preispituju granice skulpture koja više nije definisana specifičnim materijalnim limitima već onim konceptualnim i tehnološkim.
Projekat podrazumeva kreiranje i analizu novih skulptorskih celina kao nastavak problematike varijabilnosti umetničkog objekta sa ciljem otkrivanja i uspostavljanja novih ili revidiranih odnosa između prostora i predmeta, njihovih implikacija, a onda i otvaranja novih oblika komunikacije sa ljudima i društvenim zajednicama. Skulptorska istraživanja biće koncentrisana na ispitivanje promenljivog karaktera različitih materijala (parafin, plastika, tekstil) i njegovog ponašanja u procesima transformacije prilikom moduliranja, umnožavanja i izloženosti uticajima spoljašnje sredine. | sr |
dc.language.iso | srp | sr |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.source | Факултет примењених уметности | sr |
dc.subject | skulptura | sr |
dc.subject | objekat | sr |
dc.subject | instalacija | sr |
dc.subject | sistem | sr |
dc.subject | prošireno polje | sr |
dc.subject | forma | sr |
dc.subject | materijali | sr |
dc.subject | percepcija | sr |
dc.subject | varijabilnost | sr |
dc.subject | proces | sr |
dc.subject | multiplikacija | sr |
dc.title | Варијабилност скулптуре у проширеном пољу | sr |
dc.type | other | en |
dcterms.abstract | Lađušić, Marko R.; Antonijević, Radoš; Fulgosi, Daniela K.; Todić, Milanka M.; Pavlović, Milivoj; Stanković, Marko; Varijabilnost skulpture u proširenom polju; | |