"Скулптурална метаморфоза употребног предмета"
doctoral project
Metadata
Show full item recordAuthor:
Николић, Миа М.Faculty:
Факултет примењених уметностиDate Issued:
03-07-2018Advisor:
Лађушић, Марко Р.Committee members:
- Стаменковић, Мирољуб Ч.
- Фулгоси, Даниела К.
- Булајић, Зоран В.
- Антонијевић, Радош
Abstract
Doktorski umetnički projekat "Skulpturalna metamorfoza upotrebnog predmeta"
preispituje granice između upotrebnog predmeta i skulpture, koristeći se skulptorskim
fenomenima i principima te na taj način definiše uticaj dekonstrukcije, materijala, promene
dimenzije i boje na perceptivni doživljaj samog konzumenta. Ovaj rad se oslanja na radove sa
istim ili sličnim polazištem iz bliže istorije umetnosti, kao i na moja ranija iskustva stečena u
vajarstvu. Dekonstrukcijom upotrebnog predmeta, njegovim razlaganjem na elemente, bez
fizičkog uticaja koji bi promenio izgled pojedinačnih elemenata od kojih je sačinjen,
promenom dimenzija izabranog predmeta, promenom materijala i na kraju upotrebom boje
dobro poznat predmet dovodim do novog vizuelnog sadržaja.
Preispitivanje potencijala u odnosima pa tako i dimenzijama elemenata kao i potencijala
materijala i boje, stvarajući tako od nekog upotrebnog predmeta skulpturu koja dovodi do
novih perceptivnih pomaka brišući funkcionalnost pre...dmeta, te tako i upućuje na dalje
razlaganje.
Cilj jeste stvaranje novih vizuelnih celina transformacijom (metamorfozom) već postojećeg
prepoznatljivog objekta. Transformacija izabranog predmeta se odvija u pet faza i to tako što
je svaka nova celina sastavljena od istog broja i od istih elemenata od kojih je načinjen objekt
od kog se polazi – original. U svakoj fazi je korišćena nova metoda, držeći se osnovnih
skulptorskih principa. Tako dobijene celine, stavljanjem u interakciju sa enterijerom,
uključuju posmatrača kao krajnjeg korisnika, služeći se njegovim taktilnim i vizuelnim
doživljajem za subjektivne perceptivne pomake.
Doktorski umetnički projekat "Skulpturalna metamorfoza upotrebnog predmeta" je rad
posvećen ispitivanju granica između funkconalnog predmeta i skulpture, čija se jedina
funkcionalnost nalazi u vizuelnom nadražaju. Ovaj rad se bavi preispitivanjem percepcije,
kako samog stvaraoca tako i posmatrača, nudeći mu potpuno novi ugao sagledavanja
predmeta sa kojim se susreće svakodnevno. Pre svega, ovim istraživanjem podstičem
subjektivne pomake kod svakog konzumenta i uključujem ga u filosofsko razmatranje
predmeta koji se nalazi pred njim, bilo da se radi o originalu od kog se polazi ili o jednoj od
dobijenih faza.