dc.contributor.advisor | Фулгоси, Даниела К. | |
dc.contributor.advisor | | |
dc.contributor.other | Кајтез, Слободан Б. | |
dc.contributor.other | Петровић, Љиљана М. | |
dc.contributor.other | Лађушић, Марко Р. | |
dc.contributor.other | Рајчевић, Симонида | |
dc.creator | Даниловић, Андријана В. | |
dc.date.accessioned | 2018-01-11T10:26:04Z | |
dc.date.available | 2018-01-11T10:26:04Z | |
dc.date.issued | 2018-05-11 | |
dc.date.submitted | 2018-01-11 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/287 | |
dc.description.abstract | Уметничко-истраживачки пројекат Град и слика – значај и функција сликарских интервениција у јавном простору разматра тему могућих функција сликарских интервенција у јавном простору кроз два правца истраживачког деловања: теоријског – заснованог на анализи већ постојећих интервенција на подручју ужег центра и неколико удаљених београдских насеља и практичног – заснованог на личном уметничком деловању. Теоријски део рада подразумева категоризацију репрезентативних примера различитих типова интервенција на основу њихове функције, у односу на уметнички, друштвени, политички и контекст односа са институцијама. Практични део рада пружа увид у процес настанка серије мурала и уличних интервенција – разраду идеје и мотива кроз серију цртежа и експеримената са материјалима и техникама. Тема одбијања појединца да пристане на очекиване норме и диктате гомиле, те неприпадања као свесног избора, подједнако је релевантна у ширем друштвеном, али и сасвим интимном контексту, па је као таква одабрана као кључна за изведбени део пројекта. Радови из припремних етапа представљени су на изложби Огледи о непослушности, а целина ауторског рада на пројекту која подразумева и документарне фото-записе четири мурала и уличних интервенција представљена је на изложби (Не)пристајање. Оба сегмента пројекта, истраживачки и уметнички, додатно су приближена публици вођењем кроз изложбу и кроз artist talk форму директног дијалога са публиком.Истраживање је довело до закључака да богату разноврсност сликарских интервенција Београд не дугује само уметничком деловању на различитим нивоима, већ да је у огромној мери заступљена и употреба слике из неуметничких побуда, које варирају од просте комерцијалне промоције до идеолошке пропаганде и говора мржње, чиме се релевантност слике у јавном простору савременог града вишеструко потврђује. Лични уметнички ангажман у јавном простору закључцима додаје и практичну проверу теоријских поставки које се тичу уметничког деловања у јавном простору и модела његовог фунционисања као покретача дискусија, како о самом делу и уметности, тако и појединцу који иза њега стоји и различитим начинима којима се легитимно право на заједнички простор користи и тумачи. | sr |
dc.language.iso | scc | sr |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.source | Факултет примењених уметности | sr |
dc.subject | слика | sr |
dc.subject | јавни простор | sr |
dc.subject | мурал | sr |
dc.subject | улична уметност | sr |
dc.subject | графит | sr |
dc.title | "Град и слика - значај и функција сликарских интервенција у јавном простору" | sr |
dc.type | other | en |
dcterms.abstract | Fulgosi, Daniela K.; Lađušić, Marko R.; Rajčević, Simonida; Kajtez, Slobodan B.; Petrović, Ljiljana M.; Danilović, Andrijana V.; "Grad i slika - značaj i funkcija slikarskih intervencija u javnom prostoru"; | |