dc.contributor.advisor | Blažina, Zoran | |
dc.contributor.other | Bočina, Ranko | |
dc.contributor.other | Manojlović, Slobodan | |
dc.contributor.other | Nešić, Dušan | |
dc.contributor.other | Djurović, Božidar | |
dc.creator | Radenković, Miljana, V | |
dc.date.accessioned | 2017-01-19T11:45:08Z | |
dc.date.available | 2017-01-19T11:45:08Z | |
dc.date.issued | 2017-06-14 | |
dc.date.submitted | 2017-01-19 | |
dc.identifier.uri | http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/221 | |
dc.description.abstract | Докторски уметнички пројекат ВИЗУЕЛНО = ВЕРБАЛНО, Социолошке девијације материјализоване графичким симболима има за циљ проучавање графичког симбола као основног облика визуелне комуникације и његовe улоге у савременом друштву.
Истраживање полази од тезе да визуелни симболи поседују једнаке комуникационе капацитете као и вербални и бави се испитивањем тих капацитета, као и заједничким компонентама које ова два вида комункације имају, тј. односом између текстуалног и визуелног садржаја.
Задатак теоријског дела рада је да прикаже развој и присутност визуелних знакова и симбола као основних средстава комуникације од најранијих времена људског постојања, па све до данашњих дана када представљају вид примењених уметности. Рад се користи чињеницом да је графички дизајн, а пре свега графичке комуникације, једно од најмоћнијих средстава масовног споразумевања у савременом друштву и да је неминовно присутан у човековој свакодневици. С тим у вези, изложене су и анализиране неке од водећих теорија проучавања визуелних и вербалних знакова са циљем да се сагледа однос између знака и значења, садржине и форме, конотативног и денотативног у самом знаку и сл.
Практични део пројекта бави се истраживањем комуникационих потенцијала графичких симбола кроз њихову примену на конкретном примеру слања одређене поруке. Креативни рад обухвата низ дигиталних принтова на тему социолошких девијација, са циљем да се општеприхваћеним графичким симболима, једноставним визуелним формама и чистим бојама, укаже на актуелне друштвене проблеме. Идеја је да се кроз уметнички израз заснован на основним геометријским облицима и минималистичком приступу докаже да визуелно има једнаке комуникационе способности као вербално и да су графичке комуникације једно од најмоћнијих оруђа социјално ангажованoг дизајна и креирања масовне свести савременог човека. | sr |
dc.description.abstract | The doctoral art project VISUAL = VERBAL, Sociological deviations materialized by graphic symbols aims to study the graphic symbol as the primary form of visual communication and its role in contemporary society.
The research is based on the thesis that visual symbols have the same communicational capacities as verbal symbols and it deals with the examination of those capacities, as well as common components that these two forms of communications have, i.e. the relationship between textual and visual content.
The goal of the theoretical part of this paper is to show the development and presence of visual signs and symbols as primary means of communication, from the earliest periods of human existence until today, when they represent a form of applied arts. The paper is based on the fact that graphic design, especially graphic communication, is one of the most powerful means of communication in contemporary society and that it is necessarily present in one’s everyday life. Taking this into account, some of the leading theories in studying of visual and verbal signs have been presented and analyzed, in order to show the relationship between sign and meaning, content and form, connotative and denotative in the sign itself, etc.
The practical part of the project deals with the studying of communicational potentials of graphic symbols through their application on the concrete example of sending a certain message. Creative work includes a series of digital prints dealing with sociological deviations, aiming to point out current social problems using generally accepted graphic symbols, simple visual forms, and pure colors. The idea is to show that the visual has the same communicational abilities as the verbal through artistic expression based on basic geometric forms and minimalistic approach, as well as that graphic communication is one of the most powerful means of socially engaged design and the creation of mass consciousness of a modern man. | sr |
dc.language.iso | scc | sr |
dc.publisher | Универзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметности | sr |
dc.source | Факултет примењених уметности | sr |
dc.subject | симбол и симболика | sr |
dc.subject | symbol and symbolism | sr |
dc.subject | sign and meaning | sr |
dc.subject | visual communication | sr |
dc.subject | visual identity | sr |
dc.subject | contemporary graphic sign | sr |
dc.subject | graphic symbol | sr |
dc.subject | socially engaged visual message | sr |
dc.subject | знак и значење | sr |
dc.subject | визуелна комуникација | sr |
dc.subject | визуелни идентитет | sr |
dc.subject | савремени графички знак | sr |
dc.subject | графички симбол | sr |
dc.subject | друштвено ангажована визуелна порука | sr |
dc.title | VIZUELNO=VERBALNO - Sociološke devijacije materijalizovane grafičkim simbolima | sr |
dc.type | other | en |
dcterms.abstract | Блажина, Зоран; Дјуровић, Божидар; Манојловић, Слободан; Нешић, Душан; Бочина, Ранко; Раденковић, Миљана, В; ВИЗУЕЛНО=ВЕРБAЛНО - Социолошке девијације материјализоване графичким симболима; ВИЗУЕЛНО=ВЕРБAЛНО - Социолошке девијације материјализоване графичким симболима; | |