Show simple item record

dc.contributor.advisorDaković, dr Nevena
dc.contributor.otherJanković, dr Aleksandar
dc.contributor.otherMilovanović, dr Aleksandra
dc.contributor.otherMartinoli, dr Ana
dc.contributor.otherŠuica, dr Nikola
dc.creatorJovićević, mr Dragan
dc.date.accessioned2016-04-27T13:28:06Z
dc.date.available2016-04-27T13:28:06Z
dc.date.issued2016.08.30.
dc.date.submitted2016-04-26
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/135
dc.description.abstractТема овог рада је одређење жанра и преиспитивање положаја жанровског филма у домаћој кинематографији од 1999. до 2009. године. Овај период у новијој српској историји праћен је бројним друштвеним, политичким, економским и културним променама, а у склопу утицаја светских кретања одредио је правце радикалних промена филмске продукције. Одређење жанра, пре свега као националног жанра у смислу репрезентације националног идентитета, у условима постдоба - од постсоцијализма, посмодернизма, постнационалиног до постколонијалног времена - обележено је мутацијама и контаминацијама основних образаца, углавном преузетих са светске филмске сцене. С једне стране, било је покушаја стварања или настављања традиције класичних жанрова, попут хорора, комедија или трилера, а с друге настајале су националне варијације жанра што је све заједно омогућило али и проблематизовало дефиницију националног жанра. У богатој филмској продукцији – значајној и за развијеније европске земље – приметна је хибридизација познатих модела жанра с актуелним питањима транзиције, политике и егзистенције, и јаким ауторским печатом. Студије случаја за жанровско мапирање новог српског филма су: Земља истине, љубави и слободе Милутина Петровића (2000), Хитна помоћ Горана Радовановића (2008), Оптимисти Горана Паскаљевића (2006), Ђавоља варош Владимира Паскаљевића (2009), Сутра ујутру Олега Новковића (2006), Клопка Срдана Голубовића (2007), Хадерсфилд Ивана Живковића (2007), Кенеди се жени Желимира Жилника (2007) и Живот и смрт порно банде Младена Ђорђевића (2009). Темељ настанка пратеће теорије је дискурс локалне филмске критике генерално обележене нестабилним квалитетом, дневно-новинским маниром и раскидом са традицијом квалитета, као и малобројни текстови теорије филма који жанр посматрају са академског становишта и у наднационалном контексту.sr
dc.language.isosccsr
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет драмских уметностиsr
dc.sourceФакултет драмских уметностиsr
dc.titleŽanrovska istorizacija i teorijsko žanrovska problematizacija: srpski film od 1999. do 2009.sr
dc.typedoctoralThesisen
dcterms.abstractДаковић, др Невена; Јанковић, др Aлександар; Шуица, др Никола; Мартиноли, др Aна; Миловановић, др Aлександра; Јовићевић, мр Драган; Жанровска историзација и теоријско жанровска проблематизација: српски филм од 1999. до 2009.; Жанровска историзација и теоријско жанровска проблематизација: српски филм од 1999. до 2009.;


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record