"Запис’ Цветног трга – визуелни идентитет; примена аналогног поступка као посебне вредности у графичком дизајну постиндустријског доба"
уметнички пројекат
Метаподаци
Приказ свих података о записуДокторанд:
Никодиновић, Драгица Љ.Факултет:
Факултет примењених уметностиДатум одбране:
10-06-2022Ментор:
Блажина, Зоран А.Чланови комисије:
- Бочина, Ранко, Н.
- Вељовић, Ивана, Д.
- Лађушић, Марко Р.
- Ђуровић, Божидар
Сажетак
Докторски уметнички пројекат ”Запис” Цветног трга – визуелни
идентитет; примена аналогног поступка као посебне вредности у
графичком дизајну постиндустријског доба, представља новопројектовани
визуелни идентитет градског трга израђен и примењен у комбинацији
аналогних и дигиталних техника рада, презентован кроз књигу графичких
стандарда, пратеће радове и плакате приказане на изложби. Циљ овог рада је
да покаже због чега и на које начине аналогни поступак представља додатну
вредност у дигиталном добу где софтвер заузима значајно место у креирању и
реализацији пројеката графичког дизајна.
Теоријско полазиште се ослања на текстове водећих теоретичара нових
медија, у којима образлажу свој став, због чега се ми као друштво нисмо
одрекли аналогног поступка у стваралаштву. Ово поглавље има циљ да
прикаже истраживања, обухвати материјале и укаже на чињенице и запажања
о постиндустријском периоду. Бави се предностима и манама аналогног и
дигиталног поступка рада у графичком диза...јну, обећањима које нам даје развој
технологије, софтвера и нових медија, наводећи савремене проблеме
стварања оригинала и приказујући студије који се односе на питања идентитета
у дигиталном добу. Посебна пажња је посвећена истраживању историје
локације Цветни трг од средине деветнаестог века до данас, анализирајући
његове фазе развоја као урбаног топонима заједно са социолошким аспектима
који су обликовали ово место као минијатурну градску агору.
У практичном делу рада, инспирисан историјом и симболима Цветног трга,
створен је асоцијативан лого вишеструког значења, служећи се предностима
оба принципа рада. Лого представља основу за стварање визуелног
идентитета Цветног трга, који је приказан у оквиру књиге графичких стандарда
и кроз пратеће радове на изложби докторског уметничког пројекта. Полазећи од
чињенице да су графичке комуникације једно од најмоћнијих средстава
савремене комуникације, постојала је неопходност да примена идентитета
добије и проширену функцију. Поред обавезних сегмената које књига
графичких стандарда треба да садржи, визуелни идентитет је презентован и на
примерима у јавном простору, кроз пратеће промотивне материјале и предлоге
за промовисање догађаја од општег значаја.