„УРОЊЕНИ - вишемедијски уметнички пројекат“
umetnički projekat
Metapodaci
Prikaz svih podataka o zapisuDoktorand:
Илић, МаринаFakultet:
Интердисциплинарне студије Универзитета уметностиDatum odbrane:
23-12-2019Mentor:
Антонијевић, РадошČlanovi komisije:
- Павловић, Миливој
- Мојсиловић, Зора
- Правдић, Иван
- Парлић Карајанковић, Оливера
Sažetak
Tema ove eksplikacije je višemedijski umetnički projekat pod nazivom Immersed koji je kroz elemente mode predstavljen u vidu hepeninga 1. juna 2019. godine u galeriji N.EON u Beogradu. Tom prilikom osam devojaka nosilo je kostime koji su u sprezi sa dodatnim elementima, kao nekim vidom improvizovanog aksesoara, prelazili u formu prostorne instalacije. Ova forma imala je za cilj da predstavi strukture energetskog polja pojedinca formirane pod različitim trenutno aktuelnim spoljašnjim uticajima - od nametnutih društvenih obrazaca, načina ponašanja, medijskih manipulacija, modnih trendova, digitalne kulture...Univerzalno polje energije koje sadrži informacije o svemu, naziva se i informaciono, najdublji je nivo ljudske egzistencije odakle se razvijau ostali - mentalni, emotivni, fizički. Iako o ovome svedoče razna duhovna nasleđa, filozofi, mistici, u poslednje vreme i savremena nauka počinje da potvrđuje eksperimentima iz kvantne fizike, što sam detaljnije izložila u naučno istraživačkom... delu rada.
Povezanost čoveka sa ovim nivoom osnovni je preduslov prirodnog protoka energije unutar polja. Razne obaveze i problemi današnjice doprinose poremećajima unutar njega, i kao reakcija na okolnosti, unutar polja pojedinca stvaraju se zamrznuti psihičko vremenski konglomerati koji su u ovom radu predstavljeni kostimima od materijala koji su nusproizvod svakodnevnih životnih aktivnosti, readymade objekata, kao kao i dodatnih specijalno napravljenih predmeta. Naspram svega što svakodnevno ,,nabacujemo” na sebe u vidu raznih informacija, centar interesovanja je na ljudskoj figuri, kao potrebi za onim suštinskim smislom naspram novonastalih ideologija koje stvaraju paradokse u koje smo uronjeni. O utiscima, ličnim i umetničkim iskustvima i uzorima koji su doprineli stvaranju projekta Immersed govorim u poetičkom toku rada, dok kroz metodološka razmatranja osvrćući se na ključne momente u istoriji umetnosti pravim paralelu sa analizom praktičnog dela rada.
The subject of this explication is the multimedia artistic project titled Immersed which was, through elements of fashion, presented in the form of a happening on June 1st, 2019, at the N.EON Gallery in Belgrade. On that occasion, eight models wore costumes with additional elements – certain improvised accessories – becoming a spatial installation. Such form had a goal of presenting structures of energetic field of an individual formed under nowadays external influences: imposed societal norms, behavior, fashion trends, digital culture. The universal field of energy containing information about everything, also referred to as the informational field, is the deepest level of human existence from which other levels – mental, emotional, physical – are further developed. Despite many spiritualists, philosophers, and mystics witnessing this, the contemporary science has started to acknowledge it only as of recently through quantum physics experiments, on which I elaborated in detail in the ...research part of my paper.
Man’s connection with this level is the basic requirement of a natural stream of energy within the field. Various duties and problems of the present time contribute to the disturbances within the field and as a reaction to such circumstances frozen psychological and temporal conglomerates are created in an individual. These conglomerates are presented through costumes made of materials of everyday usage provenance, readymade and for this occasion created objects. In contrast to everything we put on ourselves on a daily basis and new ideologies that are creating paradoxes in which we are immersed, the center of my interest is on the human figure as the essential meaning. Aboyt influences, personal and artistic experiences and inspirations which initiated the creation of the project Immersed, I talk in the poetic part of the paper, whereas through methodological considerations, by looking at key moments in art history, I draw a parallel with the analysis of practical part of the paper.