• English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет драмских уметности
  • Преглед записа
  •   Почетна
  • Докторски уметнички пројекти
  • Факултет драмских уметности
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Вашар на црвено слово" (документарни материјал као грађа за стварање представе)

Thumbnail
Отварање
Izvestaj_za_ocenu_i_odbranu_Aleksandar_Djindjic.docx (23.30Kb)
Doktorski_rad_Na_crveno_slovo.pdf (4.998Mb)
уметнички пројекат
Метаподаци
Приказ свих података о запису
Докторанд:
Ђинђић, Александар
Факултет:
Факултет драмских уметности
Датум одбране:
19-12-2017
Ментор:
Марић, мр Гордана
Чланови комисије:
  • Алексић, Биљана
  • Петровић, Драган
  • Карановић, др ум. Срђан
  • Павић, Јовица
Сажетак
Циљ овог уметничког истраживачког рада је да се кроз практични рад с учесницима (од којих већину чине студенти глуме), изнедри и представи метод креирања улога заснованих на документарном материјалу. На ово је аутора нагнао уочени тренд у савременом српском позоришту да се стварају представе које се не заснивају на већ постојећем драмском тексту, већ за полазиште узимају други/другачији предложак. Као студија случаја у овом раду узете су светковине које се везују за верски празник, а манифестују се кроз световне облике какав је вашар. У овом раду аутор се позива на теоретичаре и практичаре који се сматрају зачетницима документарног позоришта, међу којима важно место у раду заузима Ервин Пискатор, али и редитељи који су се бавили овом врстом позоришта на нашим сценама. Најзначајније место у теоријској поставци заузимају Ханс-Тис Леман, теоретичар постдрамског позоришта, као и практичар и теоретичар Ричард Шекнер и његово „амбијентално позориште“ (с обзиром на то да је завршни рад – п...редстава смештена у непозоришни простор). Као узоре у раду с глумцима који резултира документаристичким изразом у игри (како је стил глумачке игре назван у овом раду), аутор наводи неколико европских филмских редитеља: Мајка Лија, Ларса фон Трира, браћу Дарден. Кроз следећа поглавља долази се до средишњег и, за овај рад, најважнијег дела у којем је изложена методологија рада поступно и кроз све фазе, онако како се тај процес у раду с учесницима на улогама и одвијао. Најзначајније фазе у раду с глумцима тичу се надоградње документарног материјала уз помоћ импровизација које аутор дели на импровизације за столом (писање на одређене теме) и импровизације у простору. Кроз последња два поглавља аутор износи анализу целокупног рада – представе и свих њених сегмената. У закључку су изложени резултати до којих се у истраживању дошло, али и недоумице и потешкоће на које се током рада наилазило. Овим радом доказана је основна хипотеза да, када се на студијама глуме обрађује тема лика, овакав вид рада на улози је један од легитимних метода којим се долази до жељених резултата. Читав овај истраживачки поступак (који је резултирао представом у којој је играло преко четрдесет учесника) је имао за циљ да изнедри метод који би могао да се примењује кроз студијске програме глуме на основним или мастер студијама уметничких факултета, другим школама, радионицама, курсевима.

Кључне речи:
документарна грађа / документарно позориште / амбијентално позориште / документаристичка игра / вашар
Остали линкови:
https://drive.google.com/file/d/0B4JYG57Rd978QVBPVG02QW1DUDg/view?usp=sharing
http://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/270

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања
 

 

Преглед

Све дисертацијеФакултети и колекцијеАуториМенториЧланови комисијеФакултетАуториМенториЧланови комисије

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О порталу | Пошаљите запажања