Kreiranje identiteta - međuzavisnost organizacione kulture, poslovne filozofije i vizuelnog identiteta pozorišta
Metapodaci
Prikaz svih podataka o zapisuDoktorand:
Ristovski, mr LjubicaFakultet:
Факултет драмских уметностиDatum odbrane:
27-08-2016Mentor:
Dragićević Šešić, dr MilenaČlanovi komisije:
- Đukić, dr Vesna
- Dinulović, dr Radivoje
- Ristić, dr Maja
- Drezgić, dr Rada
Sažetak
U kontekstu tranzicije, kao višedecenijskog procesa opštih promena u našoj zemlji, postavlja se pitanje stanja, položaja, funkcije i identiteta pozorišne ustanove, odnosno kako i na koji način da se ona menja u opštim društvenim turbulencijama. Da bi se dijagnostifikovao identitet pozorišne ustanove bilo je neophodno istražiti samu pozorišnu ustanovu, njenu organizacionu strukturu, organizacionu kulturu, poslovnu filozofiju i vizuelni identitet, s jedne strane i publiku, nepubliku, predstavnike političke javnosti, s druge strane. Uzimajući za studiju slučaja Narodno pozorište iz Subotice, prikazano je proučavanje pozorišne ustanove, njenog ukupnog organizacionog procesa, ali i definisanje i kreiranje identiteta pozorišne ustanove. Svaka promena pozorišne ustanove ne mora da dolazi samo spolja, nego je važno da ona dolazi i iznutra iz samog institucionalnog sistema.
Rezultati ovih istraživanja predstavljeni u ovom radu zasnovani su na interdisciplinarnosti studija kulture, politika id...entiteta i teorija menadžmenta i marketinga u kulturi. Definisanje modela po kom bi se mogao kreirati identitet pozorišne ustanove u kontekstu tranzicije odnosi se na stvaranje tipologije identiteta pozorišne ustanove te uočavanje zakonitosti u njihovom kreiranju.