Show simple item record

dc.contributor.advisorDragićević Šešić, dr Milena
dc.contributor.otherMedenica, dr Ivan
dc.contributor.otherRistić, dr Maja
dc.contributor.otherVučetić, dr Radina
dc.contributor.otherLukić Krstanović, dr Miroslava
dc.creatorKaraulić, Jovana
dc.date.accessioned2020-04-03T15:36:01Z
dc.date.available2020-04-03T15:36:01Z
dc.date.submitted2020-04-03
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/454
dc.description.abstractUvidom u politički, socijalni i kulturni diskurs jugoslovenske prakse, istraživanje ima za cilj da pokaže na koji način upravljanje sletom kao kulturalnom izvedbom u funkciji ideološkog aparata države zavisi od aktuelnih javnih i kulturnih politika. Analiza međusobne sprege javnih politika i njenih organizacionih nosilaca kroz formu sleta kao kulturalne izvedbe jugoslovenstva pokazaće sličnosti i razlike u konceptu upravljanja projektom ideološkog aparata u različitim istorijskim periodima Jugoslavije. U radu se na osnovu arhivske građe, periodike, narativnih izvora, svedočanstava, ali i domaće i strane literature analizira primena i uticaj javnih politika na koncept upravljanja sletom kao kulturalnom izvedbom jugoslovenstva u procesu izgradnje identiteta države i nacije na našim prostorima. U radu je prikazano na koji način je upravljanje projektom, u funkciji ideološkog državnog aparata, zavisilo od vrednosno idejnog konteksta javnih politika u oba perioda jugoslovenstva (kraljevina i socijalizam). Zadatak istraživačkog procesa (koji će biti realizovan metodom studije slučaja) jeste opisivanje postojećih metoda organizovanja državnog scenskog događaja, odnosno opšte razumevanje pojave i nivoa upravljanja sletom kao kulturalnom izvedbom u funkciji javnih politika. Na primerima sleta kao kulturalne izvedbe jugoslovenstva u periodima kraljevine i socijalizma (1930, 1957, 1988), analizirana je dinamična veza između aktuelnih javnih politika u određenom društvenom kontesktu i njihovih instrumenata u izgradnji jugoslovenske „zamišljene zajednice” i njenog identiteta. Interdisciplinarni pristup u analizi omogućio je spoznavanje specifičnosti projektnog menadžmenta posebnog formata kulturalne izvedbe (sleta) i njenih organizacionih osobina, o čemu nije bilo previše reči u akademskoj literaturi.en
dc.description.abstractBy delving into the political, sociological, and cultural discourse of the Yugoslav practices, the study aims to demonstrate how the management of the rally as a cultural performance in the function of the ideological state apparatus depends on current public and cultural policies. The analysis of the correlation between public policies and their organizational proponents, through the form of rally as a cultural performance of Yugoslavism reveals the similarities and differences in the concept of management of the ideological apparatus project across different historical periods of Yugoslavia. The paper relies on archival materials, periodicals, narrative sources, testimonies, as well as national and foreign literature to analyse the implementation and influence of public policies on the concept of management of the rally as a cultural performance of Yugoslavism in the process of building the state and national identity in our region. The paper shows how project management, in the function of the ideological state apparatus, depended on the valuative and conceptual context of public policies in both iterations of Yugoslavism (kingdom and socialism). The objective of the research process (which will include the case study method) is to describe the existing methods of organizing the national stage event, or a general understanding of the phenomenon and level of management of the rally as a cultural performance in the function of public policies. Using the examples of the rally as a cultural performance of Yugoslavism in the kingdom and socialism phases (1930, 1957, 1988), the paper analyses the dynamic relationship between current public policies in a specific social context and their instruments in constructing the Yugoslavian ‘imagined community’ and its identity. The interdisciplinary approach to analysis enabled the cognition of the specificities of project management in a special format of cultural performance (rally) and its organizational features, which has not been addressed much in academic literature.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет драмских уметностиsr
dc.sourceФакултет драмских уметностиsr
dc.subjectjavne politike, kulturalne izvedbe, eksplicitne i implicitne kulturne politike, slet, jugoslovenstvo. 6en
dc.subjectpublic policies, cultural performances, explicit and implicit cultural policies, rally, Yugoslavism.en
dc.titleSLET KAO KULTURALNA IZVEDBA JUGOSLOVENSTVA: JAVNE POLITIKE I UPRAVLJANJEen
dc.typedoctoralThesisen
dcterms.abstractДрагићевић Шешић, др Милена; Лукић Крстановић, др Мирослава; Ристић, др Маја; Вучетић, др Радина; Меденица, др Иван; Караулић, Јована;


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record