Show simple item record

dc.contributor.advisorКарановић, Владимир Б.
dc.contributor.otherШћепановић, Владислав С.
dc.contributor.otherКнежевић, Љубица М.
dc.contributor.otherЛазић, Дубравка
dc.contributor.otherОдановић, Ђорђе
dc.creatorТатаревић, Владимир С.
dc.date.accessioned2019-12-10T12:07:58Z
dc.date.available2019-12-10T12:07:58Z
dc.date.issued2020-06-26
dc.date.submitted2019-12-10
dc.identifier.urihttp://eteze.arts.bg.ac.rs/handle/123456789/431
dc.description.abstractFotografija je jedna od najpopularnijih disciplina današnjice. Ne postoji način na koji bismo se izolovali od uticaja fotografije. Ona se sreće u svim vidovima ljudske delatnosti, od nauke do zanata. Fotografija informiše, edukuje i oplemenjuje kao umetnost. Bez fotografije i njenih derivata (videa, filmova itd.), vizuelni svet oko nas izgledao bi znatno drugačije. Ona je danas vodeći medij komunikacije i predstavlja nezamenljivu potrebu društva. Iako ima mnogo pravaca u kojima se fotografija razvijala i razvija, ovaj rad bavi se samo jednim njenim oblikom, koji se pojavio s početka XX veka i od tada nije prestao da se unapređuje i osvaja poglede posmatrača. Komercijalna fotografija je najrazvijeniji žanr ove discipline i predstavlja dve trećine svetske profesionalne produkcije. Reklamna fotografska slika predstavlja segment komercijalne fotografije koji ima zadatak da nam ponudi neku novu informaciju. Ona bi trebalo da bude iskrena i tačna, što su i bile njene odlike u prošlosti, ali se može reći da se danas to promenilo. Fotografija kao medij koji je stvoren da zabeleži istinitost, da dokumentuje svet oko nas, pretvorio se u iluziju i simulaciju naših života. Savremeni načini masovne komunikacije zaslepljuju savremenu populaciju te tako postajemo robovi kupovine i glorifikovanja materijalnog do granica fetišizma. Estetika i moral su prevaziđeni kao zastareli i nepotrebni. Vizuelno zavodljiva, digitalno preuređena, reklamna fotografska slika predstavlja kraljicu sveta iluzija modernog doba. Ona je predvodnica u manipulativnom načinu komunikacije i informisanja i ne ostavlja prostor za dublje promišljanje njene sadržine. Stvarajući takve vizuale i razmišljajući o istinitosti koju prenosimo novom estetikom, morali smo da se zapitamo: šta se desilo i u kom je trenutku došlo do obrta – da fotografija više ne informiše i nije istinita, već je sama sebi postala tamna strana? Zašto, posmatrajući artificijelne slike za koje znamo da su nemoguće, slepo verujemo u njihovu istinitost? Ovaj rad ima zadatak da nas usmeri u pravcu drugačijeg razmišljanja, a zatim i mogućeg delovanja – da, uvažavajući i koristeći savremenu tehnologiju, vratimo poverenje u istinitost fotografije, koje je izgubljeno ako se uzme u obzir odnos između komercijalnih potreba i posmatrača.en
dc.language.isoscen
dc.publisherУниверзитет уметности у Београду, Факултет примењених уметностиsr
dc.sourceФакултет примењених уметностиsr
dc.subjectdigitalni, reklamna fotografija, mediji, kultura, vizuali, masovna komunikacija, artificijelno, marketing, advertajzing, savremeno društvo.en
dc.titleУпотреба и злоупотреба фотографије у маркетингу - одговор из црне кутијеen
dc.typeotheren
dcterms.abstractKaranović, Vladimir B.; Šćepanović, Vladislav S.; Lazić, Dubravka; Odanović, Đorđe; Knežević, Ljubica M.; Tatarević, Vladimir S.; Upotreba i zloupotreba fotografije u marketingu - odgovor iz crne kutije;


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record